12.03.2018 r. podczas dość niezwykłych zajęć z Paniami Eweliną Nosarzewską i Anną Arkuszewską uczniowie klas IV-VII mieli okazję poznać jedną z aplikacji do rozszerzonej rzeczywistości jaką jest Quiver. W przeciwieństwie do wirtualnej rzeczywistości, która izoluje nas od otoczenia, rzeczywistość rozszerzona (z ang. augumented reality, AR) sprawia, że świat generowany cyfrowo nakłada się na realny obraz. Dzięki takim czujnikom jak żyroskop i akcelerometr oraz coraz bardziej zaawansowanym kamerom, technologia AR zawitała do naszych smartfonów i tabletów. Quiver służy nie tylko rozrywce, ale i nauce. Aplikacja dedykowana jest dzieciom i wszystkim miłośnikom kolorowanek. By z niej skorzystać należy najpierw udać się na oficjalną stronę producenta (strona prowadzona jest w języku angielskim) i pobrać interesujący nas motyw. Wybór jest całkiem spory – znajdziemy tu fantastyczne postacie, sympatyczne zwierzaki ale także naukowe hand-outy. My zdecydowaliśmy się na przekrój wulkanu. Następnie pobrany plik wydrukowaliśmy i rozpoczęliśmy tradycyjne kolorowanie kredkami i flamastrami. Ostatnim i zarazem najciekawszym elementem zabawy jest uruchomienie aplikacji i nakierowanie obiektywu kamery na skończone dzieło. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości model z rysunku zmienia się w trójwymiarowy obiekt, który nie tylko posiada barwy użytych przez nas kredek, ale także potrafi się animować. My mogliśmy obserwować erupcję wulkaniczną. Zajęcia które łączą ze sobą tak wiele przedmiotów jak dzisiejsze (plastyka, angielski, przyroda i informatyka!) sprawiają Uczniom bardzo wiele frajdy.

http://www.quivervision.com/ – oficjalna strona producenta (Uwaga! Nie wszystkie kolorowanki są darmowe, zwróćmy na to uwagę przy pobieraniu materiałów).

https://www.youtube.com/watch?v=zUDs6NE7L2c – efekty pracy naszych Uczniów

Miłego oglądania

Zobacz galerię zdjęć: