Podsumowanie Tygodnia Matematycznego 2018
Matematyka jest delikatnym kwiatem,
który rośnie nie na każdej glebie
i zakwita nie wiadomo kiedy i jak.
(Jean Fabre)
Od 12. lat uczniom naszej szkoły marzec kojarzy się nie tylko z wiosną, ale również z Tygodniem Matematycznym. Jest to czas, w którym uczniowie poznają matematykę z nieco innej strony. Tak jak co roku, taka sprawdzona forma organizacji Tygodnia Matematycznego spotkała się z ogromnym entuzjazmem dzieci. Uczniowie przez cały tydzień wspaniale bawili się z matematyką. Liczyła się przede wszystkim wiedza i umiejętności, ale również systematyczność i wytrwałość.
Uczniowie codziennie w inny, atrakcyjny sposób odkrywali tajniki matematyki:
9 III odbył się Dzień Polskiej Statystyki; 12 III – Ogólnopolski Dzień Matematyki; 13 III – Matematyka na wesoło – gry i zabawy dydaktyczne; 14 III – Międzynarodowy Dzień Liczby Pi; 15 III – Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny. Ponadto, w dniu podsumowania Tygodnia Matematycznego 2018 uczniowie kl. IV – VII musieli zmierzyć się z kolejną zagadką – złamać szyfr i odgadnąć wiadomość jaką przygotowała dla nich Pani Beata Drozdowska – nauczycielkka matematyki i organizatorka całego Tygownia. Najlepszym okazał się uczeń kl. VI – Fabian Piatkowski, który zdobył tyutuł „Łamacza szyfrów„.
Matematyka – przedmiot, który postrzegany jest przez niektórych uczniów jako dosyć trudny, czasem nie mający zastosowania w życiu – budził zaangażowanie, zaciekawienie i integrację zespołową. Zastosowane formy i metody dydaktyczne zapewniły większą i lepszą jakość przyswajania wiedzy. Do udziału w Tygodniu udało się zachęcić wszystkich uczniów kl. IV – VII, którzy wykazali ogromną integrację zespołową i cieszyli się z każdego zdobytego punktu.
Matematyka – moja pasja … Pod takim hasłem przebiegał tegoroczny Tydzień Matematyczny. Z całą pewnością można stwierdzić, że poprzez udział w tak intensywnych i różnorodnych zajęciach matematycznych, zwiększyła się liczba osób zainteresowanych tą dziedziną nauki.